tisdag 6 januari 2009

Härlig helgdag, va det nu är för dag, jo min brors födelsedag. Det var idag som dom kom fram Kasper, Baltazar och Melkior - idag borde vi ge varandra presenter. Skönt att min religiösa period är över. Blev bönhörd och då så arg på Gud för att den sysslar med mig när det ser ut som det gör i världen, så efter det.....aldrig mera kyrkan eller sånt. Tänk jag som tom läste teologi och skulle bli präst en gång i tiden (3 år sedan). ja ja som man var i sin ungdomsdagar, snart är jag femtio - 50 år, bara tre små år kvar. Det här inlägget får etiketten Skotrar för att det var ett roligt förslag jag fick till titel av Bill Gates eller vem det nu är som förestår denna tjänst. Idag har jag knappt varit ute - lite på balkongen i morse för att känna efter. Sedan stickat, mannen jobbat, sonen i Egypten och dottern flaxar runt innan läkarutbildningen kallar om en vecka. Stickat alltså, i sängen: Fru Zimmermann´s januari tips - en Aran tröja, nehe verkligen inte, jag tycker att dom är FULA, nej jag har helt enkelt lärt mig ett Fishtrap pattern, roligt, och nu kan jag hennes smarta och enkla sätt att göra Right Twist och Left Twist. O sedan började jag på stickameras Mössbytes mössa. Kvinnan som jag stickar till tycker om blågrönt och rött - hon känns lite kräsen. Stickar iallafall med Rowans supersnygga mossgröna 4ply tunna tweed garn o med en tiny liten rand av rött ibörjan, nu när jag lärt mig lägga upp med två färger så kan jag inte låta bli - så snyggt. Synd att ni inte kan få se - för jag har ingen kamera (rättare - jag orkar inte para ihop kameror med sladdar som dräller i detta hus, o dessutom hitta o installera program - min fina dator är nämligen paj) ja iallafall blir det ännu en mössa ur Dikt i maskor, hittar ingen snyggare. Stickade en basker häromdagen i Visby med ett roligt mjukt halvtjockt ullgarn som jag köpt på Tradera, det är färgat med SVAMP, brungrönt. Seeeen gick jag ut lite, med mannen när han kom hem från jobbet för att visa att jag var en sportig typ, gick till affären och köpte ingredienser till en maffig Tiramiso. Mår lite illa nu. Igår jobb, imorgon jobb, jag är så glad att jag gillar mitt jobb, tycker om att komma dit. Härligt. Har börjat läsa Världen växer. Har börjat på en shoppingfri vecka. Har varit på nätet i timmar o letat efter bloggtips. I improve.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Visst kan jag hjälpa dig med bloggen men vad vill du ha hjälp med? Du får leta reda på en mall som du gillar så blir den ju snygg. Sen kan du ändra lite färger osv. under instrumentpanelen... Vi får prata mer om det senare.
Kram Efwa