söndag 11 januari 2009

Loppis

Idag på morgonen var jag på loppis (läs dammsög under kuddarna i soffan) och hittade:
4 bra pennor
2 hårsnoddar
1 hårnål
1 nystan svart fint ullgarn från Chile
1st sticka nr 4
1st sticka nr 3
1st virknål nr 4 1/2
ett ljus från katolska kyrkan i Visby, helgat med vigvatten
1 strumpsticka nr 5
1 näve smågodis
1 gem
1 säkerhetsnål
en garngördel från du store alpacka
16 kronor o 50 öre
1 euro
div skräp o damm

sen gick jag ut i soprummet och hittade en vacker korg o massor av böcker som jag skall lägga tillbaka igen innan kvällen - fast dom e bra fina........t ex en om vävning, kanske får jag behålla ... men det står ingenting i mina 101 drömmar om att hitta massor av saker i soprum... men om jag skriver dit det....?

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Åh vilken skattjakt! Du har väl några punkter kvar på din lista så det passar väl bra då.
Vilken häftig tröja! Men hur går det med spetsproverna till kursen?

Blipp sa...

hej hej
jag har inte gjort några spetsprover utifrån de tråkiga vi fick, men jag har gjort en finfin halsduk, du vet kalenderhalsduken från Färila, det är väl ett spetsprov? Jag tycker att vårat kursmaterial har varit lite trist o lite magert, förutom mönsterstickningen från BrittMarie Kristofferson, men jag ser fram emot kursdagara, där lär jag mig mycket tycker jag o så har vi så lagom trevligt, tyst o babbligt omvartannat. hejhej