måndag 5 januari 2009

Mina 1001 drömmar att uppfylla!

Ekonomi

1. Spara 500:- varje månad. Till semester.
2. Spara 1000:- varje månad. Till min egen femtioårsdag som infaller om tre år! Ordna konto till detta – första steget!
3. Föra kassabok, gärna varje dag, men i alla fall varje vecka, allt garn relaterat skall in. Inte för att hämma mig själv utan för att helt enkelt ha koll.
4. 1 shopping fri vecka. Använd den mat som finns i första hand. Sno toapapper om det tar slut! Ingen bilkörning. Busskort får användas. Härligt skall det bli.
5. 1 shopping fri månad. Se ovan. Härligt skall det bli fast 4 gånger så härligt.

Hälsa och sånt

6. 3 alkoholfria månader i följd. Det är då du vet vem du är!
7. Gå på manikyr
8. baka bröd eller kakor 10 gånger! Uj uj
9. Vara ett speciellt sätt som jag beslutat innan en hel dag. Alltså t ex hålla med i 24 tim.
10. Använd alla friskvårdspengarna dessa år.
11. Sopsortera – plast – plåt – papp – glas. Släng en gång i veckan. Hur kommer det sig att detta inte redan är en rutin? Detta genererar 11 points.
12. Kasta eller skänk bort 101 materiella saker.
13. Kasta eller skänk bort 101 materiella saker till!
14. Sköta maten tisdagar och torsdagar, alltså inhandla, laga med omtanke efter recept minst en gång i veckan. Bara köpa bra mat, alltså god, näringsriktig och helst närproducerad mat. En vecka per månad endast äta efter säsong.
15. Fixa vinden. Röj – Kasta – Ställ tillbaka i ordning. 3 points.
16. Lära mig 10 nya saker om mig själv
17. Lära mig 10 nya saker om min man
18. STOR städa en gång
19. Kyssas med min man varje dag, sex varje torsdag, minst.
20. Ta hand om kolonilotten – eller säga upp den före april 2009.
21. Hitta 3 stycken förebilder.
22. Simma i havet – minst tre gånger. Simma = mer än 200 meter.
23. Gå på Yoga kurs på Nordiska Yoga inst.
24. En timmes arbete med att uppdatera och kolla av denna lista varje månad. Jag får inte ta bort men gärna lägga till saker – hur skall det gå till? Frågar sig vän av ordning. 33 points
25. Bada badkar
26. Köpa en ny hård och fin toasits.

Äventyr

27. Besöka en ny plats varje månad. Någonstans där jag aldrig varit förr. Kan vara en ny tunnelbanestation i värsta fall. Skall gärna bevisas med foto. Skaffa kamera!
28. Åka skridskor i Kungsträdgården – som jag tror att jag gör varje vinter. Som jag tror att jag älskar – jag är ju den sorten – tror jag.
29. Cykla – går det med mitt knä? Kolla får du se!
30. Ordna en överraskning till min familj
31. Åka till Sätergläntan på kurs
32. Åka till Östergötlandsullspinneri på studiebesök.
33. Sjunga i kör
34. Åka till Edwards Anderssons växthus med tåg.
35. Åka till Finland

Stickning

36. Sticka minst en timme varje dag
37. Sticka en hel tröja
38. Hitta – Forma – Sticka och spara ett perfekt tröjmönster till MIG
39. Använda stashgarn till minst 20 saker
40. Katalogisera alla mina garn relaterade saker och sedan hålla koll. Kul grej, eller?
41. Sticka en speedetröja med datum och monogram. 50Års present till Britt kanske? 2011.
42. Lära mig omvandla spetsmönster till trekanter.
43. Tvåändssticka ett par vackra vita vantar.
44. Sticka ett par vackra vantar ur boken
45. Färga garn
46. Gå på HV fortsättningskurs

JAG
47. Lära mig göra en snygg cool blogg och sedan sköta den.
48. Lyssna på 10 ljudböcker
49. Läsa 10 bra böcker – Chockdoktrinen – en bra bok om världsekonomi- en enkel bok om universum eftersom det är universums år i år. En bok om mat fusk ……….mmmmmmm
50. Måla 10 akvareller som jag är hyfsat nöjd med. En riktig höjdar utmaning.
51. Skriva en bok.
52. Vara med i anonyma klubben varje månad.

Socialt

53. Bjuda hem FRÄMMANDE minst 5 gånger. Utan att hysteriestäda och köpa allting på NK.
54. Ta initiativ till en ny bekantskap
55. Komma ihåg 5 personers födelsedagar som jag aldrig tidigare gjort o minnas dom för evigt! Dessutom uppvakta!
56. Skriva till min mamma

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Jag blir glad av att läsa din blogg. Det känns som om vi känt varann tidigare men det har vi nog inte MEN jag är jätteglad att jag fått lära känna dig nu.
KRAMAR Efwa