lördag 31 januari 2009

Slölördag!

Åh vilken härlig, seg, tråkig, nästan sjuka, underbar, kärleksfull bråk dag jag och mannen haft. I sängen hela förmiddagen, rotfruktsoppa och tiramiso. Och en färdigstickad Dödergöksmössa. Jag är en lösstickare så garnet, 2 härvor ecoull marks o kattens räckte inte fast jag använde ett halvtnummer mindre stickor (som vanligt) fyllde på sista varven med ett jättefint naturligt brunt garn från Gotland. Blev fin.
Nu, äntligen börjat på Olgas svarta fina tröja ur Dikt i maskor. "Sticka spegelvänt" har avhållt mig, men nu har en HV kompis berättat att det inte betyder spegelvänt utan likadant fast tvärs om, o då blir det lättare att våga börja, det skall vara Hifa 2, men svart är slut i min butik och det är lite hårt, så jag väljer istället mitt älskade Östergötland. Köpt mängder med Tibet, tunt och fint, vet inte vad jag skall använda alla 20 nystanen till men dom är vackra där dom ligger.

Inga kommentarer: