söndag 22 februari 2009

Listen to your mother - or - not.




Imorse tänkte jag starkt på att stickning inte skall bli ett måste, ett krav eller en stress för mig, har tänkt det tidigare och aldrig tyckt att det varit ett problem, men senaste tiden när allting rusat så fort och så slängigt tycker jag att även stickningen blivit ett måste, tänker på mönster o garn och sånt ofta ofta, beslöt förra veckan att ta några dagars paus från stickning, det blev väl några timmar men det var skönt att besluta sig för att INTE sticka eller planera projekt en stund. Sen kom idag, jag åkte till min urålderliga super skärpta mamma som fick se mitt senaste stickprojekt och sa: men sticka inte sådant som finns i butikerna, sticka konstverk! Ok, inga krav, inga måsten, bara konstverk.............!!!!!


Igår lade jag in en bild på min stickdröm, det verkar som om det är sådant på tapeten framöver.
Faktiskt så är booleeron färdig, skall bara sätta i en knapp men gitter inte, för det är faktiskt så att det är den typen av grej som finns i alla butiker och som var rolig och snabb att göra, men hur kul att använda? Hm, skall fundera på mammas ord.
Idag blev bilderna supersuddiga. Det var antagligen inte så ljust ute som jag ville att det skulle vara utan blixt, ngn gång i framtiden skall jag köpa mig en ny och bra kamera.

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Det är nog så man måste göra, inte göra det till ett krav. Då har man ju ännu en sak på att-göra-listan och den jobbar jag effektivt för att minska.