lördag 21 februari 2009

Lördag


Idag vaknade jag av att min 15 årige son stod i min dörröppning, full påklädd och frågade om jag inte skulle gå upp snart! Har aldrig hänt tidigare, bakvända världen. Klockan var 13.00!
Blev så förvånad så plötsligt gick jag min lilla garn runda i Gamla Stan, t ex ett dyk i fyndlåndan hos Anntorps väv och där hittade jag dessa finfina garner.
Där fick jag även känna och glo på banangarn, för mig helt nytt, såg ut som glansigt ojämt spunnen silke. Fint. Beter sig tydligen skumt när man färgar det, bestämmer själv, rosa blir orange o så, påminner om akryl därvidlag sade fru Anntorp. Kul att se.
Sen gick jag till Bokskotten och köpte en iförtid rea bok, ett fynd igen, med mönster i min smak, det var sol och kallt och jag hämtade ut mina biljetter till Stickhelgen i Tällberg, sån lyx, sen åt jag några sushisar o åkte hem och .......somnade igen......och vaknade av att sonen kom hem och klockan var 20.00 och han undrade om jag inte skulle gå upp snart! Pizza och glass och min älsklingsfilm The Upsite of Anger på tv. En film om riktiga levande människor. Gör mig happier.
Älskade mannen är på Gotland och fiskar, fått torsk och öring, o åker skidor med sin unge. På fredag skall han o jag åka till annat land och bara njuta, sova, o vara med varandra, ser fram emot det....men har det utmärkt bra nu oxå men min idag påbörjade mörklila jacka. Boooolleeeron är nästan klar, bilder imorgon. Trots att jag nästan inte stickat alls idag så mår jag bra, det var nödvändigt för mig att sova ut ordentligt, de senaste veckorna har varit riktigt, riktigt ruskiga, men nu är det mesta ordnat, jag blir inte stämd (synd på sätt o vis), jag har polisanmält den som ofredat mig, allt administrativt som blivit efter när jag var sjuk är fixat, de jobbiga samtalen är samtalade, terapierna är filmade, ja allt är back in buisness. Nu skall jag sticka lite till och sedan se om det går att sova mer detta dygn.

Inga kommentarer: