onsdag 18 februari 2009

Vantar


Vi stickade tummar på hv i helgen, det var nyttigt, jag har alltid tidigare stickat enkla raka tummar men lärde mig nu flera fina kiltummar och så arbetade vi med att skapa vantar efter våra egna händer, allting kan bli en vetenskap om man fördjupar sig.
Dessa vantar har jag stickat ett gäng av i olika färgställningar, orginalmönstret är från lappland och det är 5 olika färger som återkommer. Roliga och lättstickade o så blir dom fina tycker jag.
På jobbet idag gjorde jag en upptäckt, jag kom inte in i min dator och trodde att jag inte skulle kunna uträtta någonting, men döm om min förvåning, jag fick massor gjort som legat i högar på skrivbordet tidigare, så ett tips - en datorfridag - som alla hjärtansdag, fast alladatorfrias dag, eller nåt......
Fick iallafall mycket uträttat så att jag kan börja tänka på stickning igen lite smått. Fick ett rött silkesgarn på posten idag, Tradera. Roligt paket, garnet inslaget i ett mjölkpaket, tack Tant Ara som sände med lite extra för att jag fick vänta någon dag. Det får bli en sjal. (det oxå, måste sluta köpa alla dessa supertunna garner...)

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

De vantarna är verkligen underbara, rak tumme till trots. =)
Jag började lite smått på en Laminaria i mitt röda silkegarn igår. Det blir såå fint.
Kram Efwa