lördag 9 maj 2009

Blockat


Jag har blockat min Candle Flame, den blir fin och flummig. Idag har jag köpt garn! För att jag hade lust, för att jag är sjuk och skall vila och inte springa omkring hela tiden utan ligga i soffan och sticka och för att jag vill ha en liten vacker tröja. Varför förklarar jag?

Den här lilla sötnosen blir det, lilla koftan från Garnverket, fast den blir vackert brun i Plassard Kid Mohair. I botten, alltså första varvet får en tråd av kidsilk haze smoke. Det blir snyggt. Å så har jag bakat kolakakor med mitt nya socker Muscovado, ett mörkt gott socker, 25 minuter från öppnat skafferi till färdiga kakor och inte många ören kostade dom, lika fort som att gå till kjorren och köpa godis! MEN, jag tror att jag blivit allergisk, nyser och snorar, kanske är det blommorna, liljorna, dom skall ut på balkongen ett tag.

Inga kommentarer: