fredag 7 augusti 2009

Ledig dag




Skulle ju vara på fäboden men stickamera Ulrika, Dödergök och alla de andra stickdamerna, men jag har ju varit ganska sjuk och bangade ur för en månad sedan, tänkte att jag kanske skulle vara för tjock och eländig för att bo på en fäbod med 3 okändingar, kanske snarka, kanske svettas äckligt eller bara vara argsint, dessutom finns det inte el eller toa eller rinnande vatten, sånt har inte tidigare bekommit mig men nu kände jag mig lite skruttig och bekväm och avstod. Det var ju bra eftersom jag inte kan sticka, har ju något som heter morbus Dequrvain eller nåt liknande i armbågen, så istället tog vi denna semesterdag till mitt gamla Ingarö, som vanligt. Men det var underskönt och varmt i vattnet och det kom en båt o sålde glass till oss när vi blev sugna, och jag fick vara med min hunkman. Å visst ser Ingarö ut lite som Algarve eller Cornwall eller nåt oxå?