lördag 5 september 2009

HV lördag





Idag satte vi igång, 9 kvinnor lyckliga över att hösten är här. Karin Kahnlund/Uppstickaren är vår fröken. Vi fick varsin påse med 80 små små nystan i olika färger att laborera med. Vi stickade provlappar (såklart) olika ränder och ränder med luser i. Och vi ritade bakgrunder och sedan klippte och klistrade vi ränder i allafärger och fäste tröjschabloner ovanpå, ja bilder på detta kommer imorgon, det kanske inte är helt begripligt annars. Det var varmt och det är många trappsteg att gå i och jag blev helt slut! Det var jättekul att träffa nya och gamla stickkvinnor och jag beställde lite spelsaugarn till imorgon. Färgövningar är dock INTE min grej, blir helt tom i huvudet och tycker att det är tråkigt att klippa o klistra, nä, mer stickning, mer kompendium och mer hardcore kreativitet skall det bli för mig. Till lunch åt jag tunnbrödsrulle med räksallad och kokt korv i solskenet. Ja jag blev helt slut vilket innebar att jag inte orkar gå på porrfilmen som vi bokat biljett till ikväll, världspremiär för svensk feministisk porrfilm, orkar inte.

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Vill också gå på kurs, samtidigt som jag har svårt att göra exakt som någon annan säger, lite dubbelt va'?

Efwa - Medea sa...

VAD KUL!!! Ser fram mot att höra berättas om kursen när vännerna kommer o hälsar på. SYND att du inte kan komma. TUR att du kan sticka lite igen.
Kramar från E