torsdag 29 oktober 2009

Springer omkring

Förmiddag med pubmed på bibblan/sös, fantastiskt med databaser och bibliotek, MASSOR med forskning, artiklar o andra härligheter, börjar alltså idag så smått på min uppsats. Träffade en man som var uppvuxen i norr, där tillverkades Ahlgrens bilar, så det var så det luktade i hans stad, avundsjuk, men där jag arbetar tillverkas pepparkakor och det luktar oxå gott.

Snabb promenad.

God lunch på Thairestaurang och eftermiddag ägnad åt min efterträdare, kvinnan som skall vikariera för mig när jag skall vara hemma och omvårda, fick lite intro.

Promenad - ekogodis inköp, för jag har inte diabetes, gårdagens glukosbelastning helt ok.

Tunnelbana - hem o vila en stund, till mataffären för inköp av kvällens partymat: fishsticks med kokt potatis.

Sonen river ur sitt tonårsrum, städar för första gången på åratal, slänger grejer och alla gamla barnsliga möbler, i praktiken har han rivit ut massor av grejer: madrasser 3 st, sängkläder, kläder, förstärkare 2 st, elgitarrer 2 st, ett terrarium med en gigantisk tarantella, två teveapparater, dataspel, 3 kilo sladdar, crossutrustning, cykelhjälmar mmmmmmmmmmm och detta har han placerat i vardagsrummet och gått ut: - va, man måste väl få gå ut på lovet eller?
imorgon älskade Ikea inköp av icke barnsliga tonårsmöbler, typ bäddsoffa.

Ja, trots att jag sprungit runt och hållt på så tror jag inte att det blir någon förlossning närmaste dygnet, men man kan aldrig veta. Stickat 1 varv idag!

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Visst är det intressant med tonåringar som kan va så effektiva och rensa sitt rum och sen bara dumpar resterna på föräldrarna och dessutom tycker det är självklart att man ska ta hand om det när de nu varit så duktiga och rensat sitt rum som man kanske tjatat om ett tag.
Ljuvliga ungdomstid

Jag tror inte det hjälper supermycket att ränna runt för att få igång förlossningen. Jag drog på mig foglossning när jag rännde runt för att få igång en av mina förlossningar som dessutom gått över tiden. Men det hjälpte inte och han föddes med dryga 4500 gram i kroppen.
Kramar från Efwa

Blipp sa...

Efwa, nä det är klart att det är bättre att vila sig och äta kolhydrater, jag vet vad du tycker om kolhydrater men inför maraton du vet, fast nu är det så svårt att vara still för kroppen gör ont och är rastlös och så känns det som om jag hade ngn form av inverkan om jag springer runt, fast nej, nu slutar jag med det för jag kan inte sova på nätterna sen. 4500 är stort barn!