torsdag 15 oktober 2009

Torsdag.


Här är bilder på mina provlappar inför helgens HV kurs,
vi skall skapa egna mönster efter våra kroppar och det
blir spännande för mig eftersom jag har en stooor utstickande
kroppsdel mitt fram. Jag har löst det genom att ta med en
tröja som jag gillar att använda som mall. Garnet ovan är
ett ljust ullgarn med små ljusgröna tweedblippar i, nästa är
ett grönt fyndat lingarn på kon, under ljusblå mohair som
är för tjockt för min smak men jag har massor. Sista lappen
är ett tunnt fint merinoangora filati från Italien som heter Tibet,
fynd från Liene design.
Bilden brevid föreställer en underbar, ljuvlig isig vattenpöl som
fanns i Tyresta nationalpark idag mitt på dan.


Och här bredvid finns mina nya böcker. Mina böcker som jag beställt från Säterglänta som paket. Lite besviken är jag på stora Britt Marie Kristoffersson boken som innhåller det kompendium jag köpte när jag var på hennes kurs, fast här är ju allt i färg och snyggt o fint.

Inga kommentarer: