måndag 19 juli 2010

Här får ni se en bild


på min lilla bäbisunge innan värmen slog till. I sin vindoverall o sin snygga retromössa från gamla apoteket design NygårdsAnna (5kr på loppis).
Här får ni oxå lästips:
Allt av Agneta Plejel, framför allt Lord Nevermore, men det har jag redan ojat mig om, så nu handlar det om hennes självbiografiska serie som börjar med Drottningens chirurg - en parantes men njutbar liksom nästa: Kungens komediant. Sen vill jag tipsa om Sanningen om Ikea av Stenebo, en puckad bok där han som tidigare medarbetare försöker sticka hål på "ikeamyter" ,fånigt, MEN, som handbok i affärsverksamhet är den härlig. Massor av inspiration o tips att ta till sig eller skratta åt. Böckerna lånade jag av dotter O när jag för en gångs skull fick se henne för en evighet sedan.

Igår kväll blev det stor lycka i markbasen när sonen återvände efter en ensamexpedition till ÖlandRoots, en festival, min lilleson på festival, utan mamma!! Iallafall kom han hem på utsatt tid, brunbränd o lyckligt reaggigungande, drogfri o nykter, såg lite vuxnare ut på nåt vis. Det var bra att han gick o mycket bra att han kom tillbaka den lille grabben. (1,90 lång o 47 i skor, 16 år!)

Idag är jag lycklig även då det är svalt o hjärnan har återvänt till sin plats i mitt kranium, fåglarna lever upp utanför o leker i blåsten, vi har städat och rensat ut gamla äckliga matvaror och skräp som samlat sig sedan värmen kletade fast mig i total orörlighet. O nu skall vi till älskade Ingarö för att simma i havet.(kanhända ytterligare en liiiten liiten sväng till NK rean) hej med hopp om fortsatt svalka.

1 kommentar:

Unknown sa...

låter för f suuuper ju alltihop!!!

själv läser jag pattis "just kids" på engelska o e nästan salig men vill ha mer lästips nu så; bra... o så har jag ju vart o grundat o eldat upp mig mig lite hos min kosmiska syster o jag säger då det... tur att hon har bra minne för... vilka minnen!!!
huhuh... inte kloka för fem öre var vi o inte lagliga o inte fina flickor nenene... men de va då de... vilka mihihinnen

1,90's reaggaegungande småkillar m 47skor känner jag så väl till fast min e 19... o dotter som man inte ser på länge ibland... men nåt så sött i så snygg hatt de har jag ju inte... härligt
hoppas du har det fantastiskt trots juli och det verkar du ju ha så... najsnajsnajs till dej!!!