onsdag 1 september 2010

HurraHurraHurra

äntligen har den kommit, den kära September! Fångade en hel stekpanna med KarlJohan idag i skogen, en ljuvlig långlång skogsvandring med ett splendid duggregn mot armar o ben. Njuter.Förövrigt har jag packat ihop allt garn i stora säckar för att ställa på vinden, skönt att den är över min stickhysteri!, ja det är sant, men det är mitt surt sa räven beteende, jag kan inte sticka hejdlöst som jag vill, ljuvliga underbara mirakel Irma tar all min tid, o då vill jag absolut inte sticka mer, nej bort med hela rasket, nu är det motion, motion, och viktminskning som gäller.
p.s när jag var i Åre red jag i fyra timmar på fjället, på såndär liten fånig Islänning, det krävde 0 insats av mig, kunde bara sitta där som i soffa o glo, en riktigt lång galopp fick jag, nu begriper jag vad man skall ha dom till, Islänningar, dom pinnande på uppför Åreskutans baksida som värsta sherpas, lite annorlunda än på platta Gotland. Nu blir Irma överhettad av att ha datorn på ryggen när hon ammas så hej för denna gång d.s

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Men allt ditt fina garn!?? Men samtidigt förstår jag. Garnet blir ju inte förstört av att ligga på vinden tills Irma är lite större.
Ska vi planera någon resa till våren o hälsa på oss i Provence?

Unknown sa...

jag var inte impad av isisar jag heller tills jag prövade... då blev jag det... totalimpad av baldur vart jag