söndag 5 december 2010

Hej bloggen!


Igår var vi på Skansen, vi höll på att frysa ihjäl. Det blåste kallt o var kallt även i lä. Vi såg renar o älgar o snälla släktingar från Norrköping som hade med sig fina paket till bäbis. Vi åk gott o fikade fint hos systrarna Voltaire, det var mycket populärt o knökfullt. En av släktingarna hade en cool fast varm täckkjol som jag sett i Åre oxå, en norrköingstjej som flyttat norrut o designat ett nödvändigt plagg. Jag slog till idag o skaffade mig en täckkjol o då blev det varmt o töväder. O vi är slöa o latar oss mest, läser lite i den fullkomligt vansinnigt överreklamerade boken eat pray and love av elisabeth gilbert. Herregud hon har tjänat så mkt pengar på den boken så att det försörjer en hel stad i norra nordamerika, herregud herregud babblar på lite om ensamhet o ångest o barnlös medelålders kvinna som åker till Rom o äter. herregud. Ja jag köpte pocketen o bidrog till hennes rikedom. Imorgon får jag lönearbeta några timmar för att få ihop till julklappar till resten av familjen oxå, inte bara mig själv. O på onsdag blir det Gotland, igen! På återseende.

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Det känns lite konstigt, men vi var också på Skansen i går, och jag åkte linbana med en som hade ne sådan kjol, men det var nog inte du. Men visst var det himmelens kallt...!

Unknown sa...

lustigt det där med eat, pray, love... så många som läst -och köpt- den boken... och så många som fördömer den... jag med!! fick den i present iofs och läste den i somras... början är ok men sen blir det bara mer o mer banalt och klychigt ju längre hennes resa sträcker sig... mer och mer slarvigt skriven också, tycker jag... ändå sträckläste jag den i stort sett... av någon outgrundlig anledning

Blipp sa...

Men är det inte supermärkligt Samtal att vi var där samtidigt, vi åkte ju inte linbanan, men iallafall vi kanske stötte emot varandra vid renarna! Mano- boken är helt knäpp - varför läser jag den? Men nu är den slut! o den skall slås in o ges till dottern i julklapp för hon har inte varit riktigt snäll hela året.