fredag 14 december 2012

Fredag...

En liten uppdatering: Irma har hunnit bli tre år, hennes syskon är tolv, nitton och tjugosex år. Olga har flyttat till Hälleflundra eller Uddevalla där hon gör karriär. Isak jobbar med hela kroppen och sparar för ett år i Kina. Jag är sjuk, återinsjuknat i hyperthyreos, Graves, skulle behandlas med radioaktivitet men värdena är inte bra, ögonen är påverkade och nu väntar jag på operation, sjukskriven på heltid. Trött och argsint och totalt stresskänslig. Dessutom har jag fått ännu en autoimmun historia i tarmarna. Så, jag frågade endokrinologen om det var mitt stressiga jobb som gjorde mig sjuk, och han sa Ja, absolut! Så nu har vi bestämt att flytta tillbaka till Gotland till sommaren. Känns som en flykt men till ett bra ställe. Nu måste jag hämta lillabarnet i trapphuset dit hon rymt!

Inga kommentarer: