fredag 30 januari 2009

Massor av garn

Stressat som en nutidskvinna - ehuru har jag vardagsrumsgolvet fyllt med nya garner, barnens sparkonton - tomma. Alla pengar till loppis, nätgarnbutik, tradera, Vincent och halva priset hos gamla Brodera mera. Suck, alla dessa fynd, inte visste jag att det var det som var livet.. Trots allt glad. MEN februari - shoppingfri månad. En ynka dag kvar i januari. Foton kommer med ljuset. Stickar Dödergöks mössa, fin blir den.
Uppsatsen - eftersatt.
Årsberättelsen - inte ens påbörjad.
Djupsinnig läsning i boken som kom idag med posten - Den nya stickboken från 1945.

1 kommentar:

Efwa - Medea sa...

Jag har också fått hem en bok från 1945 men min är boken Handbok i stickning. Den med tabeller för sockor, vantar o dylikt som vi använder i skolan. Sökte på titel och antikvariat i google o vips dök flera stycken upp. Förstår inte varför fröken inte köper en ny när hennes är så sliten.

Nu ska jag sova lite... Kram från Efwa