tisdag 17 mars 2009

Fina saker!

Titta vilka fina saker jag har. Korgen köpte jag på Tradera häromdagen och fick hämta på Mariatorget, den är full med lin och bomullskoner, kvinnan som sålde vävde, men det gör inte jag. Korgen är som ett konstverk, garnerna är lite dammiga efter att ha varit på vinden i flera år men jag leker med dom så dammet hamnar på våra golv och i våra lungor istället så snar är dom rena o fina. Småkonerna är superfina och jag skall sticka något med det som redan är uppvevat.

Det grå garnet kom med posten och är vackrare än jag föreställt mig, tänkt färga men det grå har inslag av brunt och är supersnyggt, 400gram, vad skall det bli? Tips tack, har ju tidigar bara tillverkat små saker men är nu suger på lite större saker, tröjor, känner inte till bra, enkla mönster som blir tröjor som ser ut som konstverk! hjälp mig tack så att mamma blir nöjd. Se tidigare inlägg. Har idag på morgonen repat upp min lila tröja då den blev för liten, börjar sticka om och använder angivet sticknr, eftersom jag stickar löst brukar jag gå ned ett halvt nummer men nu ökar jag en storlek och använder "rätt" sticka, vill ha en stor tröja och njuta av till sommaren. Åssa skall jag fixa det sista på den tråkiga boleron, sätta i knapp och sy till lite under ärmarna eftersom jag slarvat med var jag förlängt tröjan. Återkommer.....



Inga kommentarer: