söndag 15 mars 2009

Förutsägbarhet

Förutsägbarhet - det värsta och hemskaste och samtidigt så skönt, både söker det och hatar det.

"Jag är säker på att det ligger en lycka begravd här någonstans i livet - om man slutar leta efter mera lycka hamnar man på sos och får ssri". Så sa dom på radio när jag lyssnade, kanske har dom rätt.

Funderar på att börja med negativ shopping och då menar jag inte försäljning utan att om jag spar en viss summa pengar så skall jag slänga något som kostar ungefär så mycket. Vettigt - eller en sköldkörtel som talar?

Jag kan inte sticka, jag kan faktiskt inte på riktigt, provar alla sorters mönster och garn men jag är nog sjukskriven för att jag är sjuk, hjärnan fungerar inte tillräckligt bra för stickning eller läsning eller knappt ngt annat heller, händerna skakar så att det inte fungerar med strumpstickor och inga andra stickor heller. Surfar runt.........känner mig meningslös och värdelös......orkar inte ens vara argsint.
Livspirr och Jämnmod

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Usch, usch,så här kan det ju inte fortsätta. Men det kommer att bli ordning på det så småningom. Det med negativ shopping...öhhh, fattade ingenting ;0)