onsdag 11 mars 2009

Inte så konstigt


att jag känner mig konstig: inte velat sticka - börjar och kan inte koncentrera mig - ingen lust,

stressad i hela kroppen, liksom darrig innuti och utanpå, händerna finskakar, 120 i morgon puls, arg, svettig, kan inte somna på kvällen för det kryper i kroppen, suuuuper stressad på jobbet, kan inte vänta tills folk pratar klart - avbryter och tycker att folk är långsamma och korkade, svidande, röda ögon, dimsyn, snurrig i skallen, går på ballonger typ. Tog helt självmant och gick till lab och tog prover på mig själv, alltså ordinerade själv, ringde lab idag: 0,02 TSH och super höga T3, T4, 46 =T3. Ringde min vårdcentral som sa: gå hem, du riskerar hjärtflimmer, du har Hypertyreos, alltså det som förr kallades giftstruma!

Aha, tänkte jag, då förstår jag.

Nu ligger jag här och tar pulsen på mig själv och skriver detta. Till dr i morgon bitti kl 9.00. jaja, den ljuva medelålderna......kvinnokroppen - krånglig anordning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej min vän. Tänkte bara be dig kasta iväg ett mail till mig. Såg på 365saker.se att du var intresserad av tankeböcker? Hör av dig till navid@365saker.se