fredag 10 april 2009

Good friday - städning


Hela dagen, städar och städar och det blir bara stökigare och stökigare, men lite mindre skitigt. Först tycker jag att vi hinner mycket, sedan ser jag ALLT som borde göras, Dideroteffekten. Men nu ligger jag i soffan och är min egen katt i solen, ätit god frukost, spenatsoppa med ägghalvor, sillröra och kokt potatis, swartzwaldstårta och the. Lyssnar till mannens hammarlag när han fixar med vitrinskåpet, alltså han slår ut hyllorna för att ta bort fult dammigt grönt "spelbords" tyg som förra ägarinnan lade in för att inte glasen skulle klirra eller gå sönder eller nåt, han vill iallafalla inte ha det för han kommer inte att förvara glas där utan bara vanligt bråte. Sonen skulle städa sitt rum för första gången sedan han kom i målbrottet (ca 2år sedan) men han blev fritagen av en svartklädd kumpan som smet in o sedan smet dom ut under total tystnad. Han är nu arvlös, alltså måste mina vissna orkidéer och allt garn tillfalla dottern vid mitt frånfälle. Eller som min bror skrev i sitt testamente OM jag dör skall min dotter ha........
Långfredag, har funnits en tid då jag gick till Katolska och lyssnade på gudstjänst med litania och sedan firade uppståndelsen med välsignat bröd och ägg och mängder av rödvin, min dotter konfirmerades på påsknatten i Visby och vi gick in i den mörka kyrkan med handstöpta ljus och sjöng och var andaktsfulla, men det var länge sedan, jag har lämnat sånt larv bakom mig och vänt gud och jesus och alla änglarna ryggen för gott (tror jag) blev faktiskt bönhörd och då tyckte jag att det var dags att lägga ned, om gud lyssnar på mig, rik och vacker kvinna i Sverige och inte lyssnar på lidande barn i flyktingförläggningar eller ungar inlåsta i källare under hemskheter då vill jag inte ha den guden. Tack för mig gud. O inte är jag så himla sugen på att få återuppstå på den yttersta dagen heller, det räcker fint med ett liv för min del. Ja ja, nu är jag mer intresserad av mat! Intressant med bloggning, läste för en tid sedan att ngn sade att dom som bloggar inte läser böcker, och för mig som alltid varit en bokläsare stämmer detta, läser nästan inte alls sedan jag började med detta dataliv. Inte så konstigt kanske för detta och stickning är tidsätare.
Nu skall jag kravla mig upp ur soffan och lägga alla mina jesus reliker i en låda och lägga på vinden, som i Alfons. O sen skall jag sticka andra Susis reading mits, kan heta Susis blogging mits.

Inga kommentarer: