söndag 5 april 2009

Nu har jag tröttnat på tvåändsstickning


Detta är mina två provvantar, en färdig och en halvfärdig, sedan började jag på en riktig vante, med östergötlands garn och stickor nr 2, det händer ingenting, 10 varv = 1 mm, snyggt men inte riktigt min stil. Har inatt startat aprils läsmuddar från pulsklubben, det blir bättre, men jag gillar inte garnet, det är Hifa 2 som jag köpt en mängd koner av bara för att dom är så vackra, det finns ju mängder av färger och allt i Dikt i maskor är ju så vacker och stickat i Hifa, men det delar sig, det är löst spunnet som jag inte gillar, det är vasst och ickeförlåtande när man slarvar som jag. Men som sagt vacker isblåfärg, bilder kommer.

4 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad duktigt du jobbat på. Jag har stickat ett mobilfodral och börjat på ett par babysockar. Men nu är det mest packning som gäller.
/E

Samtal från min trädgård sa...

Har handlat häfte för tvåändsstikcning på Festivalen, får se när det blir av.

Efwa sa...

Jag pratade ju om en bild på ett garn som var samma som mitt... Garnet i det här inlägget menar jag. Men du kanske inte köpte det??

Blipp sa...

Medea du har rätt, tänk det garnet har jag glömt,undrar var det ligger.....jag minns att jag var där strax efter dig, vad gör ditt garn?