lördag 6 juni 2009

Nationaldagsfirande!







Klockan fem vaknade jag av ren lycka. Kände kärlek till mig själv, till min vackre man, till vädret och träden utanför och faktiskt till nästan hela världen, undrade ett ögonblick om jag blivit sjuk. Nä upp och dricka kaffe och snurra omkring i bostaden och sedan på med tvn och där var Lilla huset på prärien - dotterns o min älsklings historia, läst alla böcker, sett alla avsnitt, för hundra år sedan kändes det som, fick grina som vanligt, tänk vad som finns på min tv klockan 6 en lördagsmorgon.



Sedan en andra frukost med mannen, iväg kl 08.30, hyra släp och åka till dotterns helgjobb i Uppsala - Ikea, köpte i rekordhastighet soffa och soffbord.



Sedan på födelsedagsfirande hos bonusdotter som fyller 29! Grattis S. Sång och tårta och fd släktingar.



Sedan hämta sonen som vägrade vakna i morse där han sov hos sin far. Männen fick bära soffa och andra kartonger och jag fick för en gångs skull slippa bära - jag är superstark och får alltid bära när jag då inte är gravid.



Sedan -- tro det eller ej, en tur till Ikea i Stockholm för fåtölj på rean och diverse bra saker. Å mat.



Jag som varit en Ikea föraktare är helt såld (köpt?), så bra, så billigt, så snyggt!



Soffan är skitsnygg tycker jag, fast just nu har vi två soffor i vardagsrummet och det är halvfint.



Iallafall vaknade jag så tidigt och var så lycklig imorse för att jag visste att jag skulle få SHOPPA! Jag är en själlös person. Men lycklig!!!



Nu helt slut framför värdelösa Zlatan - hur mycket lön får han för detta?
Bildförklaring: Killen till höger blev kung i Sverige 6/6 1523 och hette G Vasa
Soffan i mitten är min (vår)
Tjejen till vänster symboliserar mitt sanna jag

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Jag gillar också IKEA, men brukar säga att barnen gillar att åka dit därför åker vi....men nu var det länge sedan!

Blipp sa...

Just det, barn är bra att ha till mycket, t ex godisorgier!

Unknown sa...

HÄRLIGT!!
MER KÄNSLOR att flyyta med i!!!

Angående ikea... när jag kommer UT från en "volta" där känns det som jag kan tänka mig att det känns för en oskyldigt dömd som suttit fängslad länge och som äntligen blir frisläppt...
eller att man överlevt en stor naturkatastrof... eller nåt

men shopping är ett opium som ger ett uuunderbart rus!