tisdag 29 september 2009

Några stickbevis

Det var länge sedan denna sida handlade om stickning i ngn omfattning, här är iallafall en tröja som fullbordades häromdagen, det är Yllets flätstickade, stickad i fyndgarn från Tradera, ganska mjukt, men jag gjorde kragen i babycasmere för jag vet hur det känns när det sticks. Nej, det sticks inte hävdade min mor när jag var liten, hur kunde hon veta det, tänkte jag, vet hon allting om mig? Jag skall visa tröjan ytterligare en gång när modellen har vaknat.
Här är min Candle Flame, bara för att visa hur färgerna verkligen ser ut. Den är helpuckad och kommer inte till mkt användning, men jag tycker att den är kul oxå. Jag skall sticka en till i tomteröd Sandnes Alpacka, den enda alpacka jag gillar att sticka i, mönstret är verkligen roligt och lätt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Verkligen fina!
Ibland, men bara ibland stickar även jag och blir helt manisk direkt! Hinner knappt gå till stall o jobb... Tyvärr blir jag sällan nöjd med svårare projekt än halsdukar eftersom jag inte har nån knitting skill egentligen

Iwona Eriksson sa...

Vilka härliga färger på halsduken!