tisdag 29 september 2009

Huså - Åre


Mannen på väg ut för att ta upp nätet i Kallsjön, en sik. (Åt dom det på Indira Gandhis begravning?) Från sovrumsfönstret.



På varsin sida om bron. På väg till Vålådalen.
Här skall det bli tjuvfiske i Ingeborgsfallet, inget napp.
Från sovrumsfönstret
Kallsjön, den är verligen kall, den enda sjö som jag är lite rädd för.
På väg till garnbutiken i Åre. Jag vill bo där, vid Kallsjön. Varje dag. Tror jag. Men jag hade en fin dag igår i Skåneparken på Söder men kompis och Latte. Så.....jag vet inte. Som vanligt.

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Otroligt fina bilder! Skulle också vilja bo på något tyst ställe, och har de choklad, som i Åre, så är det ju inte helt fel!

Blipp sa...

Nej det är verkligen inte helt fel o just baksidan av fjället är så lugn och snyggt och allt man kan önska sig. Dock inte så många arbetstillfällen...

Unknown sa...

Jaaaa, det är så drömskt o ljuvligt, faaaaarligt vackert men sen kommer ju latte-o-folkvimmel-tarmen igång efter ett tag. Och så vet man inte igen...