torsdag 17 september 2009

Tennis

har jag inte spelat sedan jag var ung och tog lektioner, typ 5ggr och aldrig mera. Dock sa ortopeden att det var TENNISarmbåge jag drabbats av, stickarmbåge helt enkelt, ingen operation, ingen nerv i kläm, ingen artros eller artit eller skit utan bara vanlig stickarmbåge!! YES. Fick några strechövningar och inga som helst restriktioner. Glad som en lärka. Firar med stickning, entrecote och marängswiss.
Idag arbetade jag sista dagen, imorgon börjar havandeskapspennigsperioden. Fattiga och lyckliga kommer vi att vara. Jag har ett enormt garnlager att börja gräva mig in i. Började lite fint igår och blev iallafall glad över att jag hann först, ingen ängel hade grävt där före mig. Hittade massor av vackert garn från Östergötlands ullspinner, det bästa. Bilder kommer inom kort på en skärm nära er. Dessutom utlovar jag innan kvällen är över en kavalkad på temat babyhjälm och hur det kan gå när stickerskan inte använder huvudet!

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Det ska bli så kul att följa dina påhitt. Vet att du uppfinner saker som ingen gjort tidigare.
Vad önskar du dig till lilla bebisen av mig då?? Eller får jag hitta på vad som helst? När var det beräknat förresten?
Kramar från lilla mig som inte är lika ynklig längre.

Blipp sa...

Så bra att du är frisk igen. Barnet beräknas komma 17 november. Tänk va fin hon skulle vara i en liten liten Rose basker, din medicinmössa! Dessutom som en sorts besvärjelse mot influensa, förr hade man ju blad på huvudet för att motverka, pestkåpor. Jag ser fram emot att ha ett glatt barn och kunna åka till dig och sticka ihop!

Efwa - Medea sa...

Vilken bra idé!! Ska räkna på det...
Ser verkligen fram mot att ha er här en vecka eller två. Kramar