torsdag 1 oktober 2009

Modellen har vaknat


STORT fint mönsterark från regnbågsgarn.
Här ovan kan vi se lillAnton iklädd vacker lintröja stickad av snälla, rara Dr AK på jobbet. Mönstret är från Yllet och lingarnet oxå, färgen vackert mystiskt grön. Mössan är regnbågsgarn, alltså bomull och mönstret från Regnbågsgarn, se ovan. Stickerskan jag.
Här är Anton klädd i flätstickad tröja med mönster från Yllet och garn från Tradera. Under har han en body av bambu som är ekomärkt inköpt av farmor i Visby, märket är sthlm0225. Mössan är en sån ni vet, lite bättre i storlek denna gång, i Alpacka från ngn mässa.

3 kommentarer:

Ewa sa...

Hittade hit via Medea. Vilken härlig mage du har... När är det dags? Idag är det 7 år sedan jag fick min "minsting". Usch va tiden går fort. Snart är hon stora damen.

Va snygg Candle Flame sjalen är. Vart hittar man mönstret till den?

Mvh
/Ewa

Blipp sa...

Så roligt med besök och att du gillar Candle Flame, här kan du hitta mönster http://brinn.typepad.com/brinn/candle_flame/
Jag har lyckats hitta en på svenska men minns inte var och dessutom har jag tappat bort halva mönstret, men jag kanske skall lägga ut själva repetitionen för den har jag nedskriven. Barnet kommer i mitten på nov enl bvc, men vi tror att det blir tidigare! Min yngste fyller 16 idag så vi får en liten skarvsladd kan man säga.

Kajsa sa...

Å va din bebis kommer att bli fin!
Jag är glad att du tyckte om min klänning. Du säger att du kan virka basic men du behöver verkligen inte gå nån kurs för att kunna virka den där klänningen för mönstret är superenkelt o det som krävs fr a är tålamod men det är ju du van vid som stickare (?). Det går mycket fortare att virka är min erfarenhet - det är därför jag börjat föredra virkning...