lördag 14 november 2009

En blev för stor o en blev för liten




Men det gör ingenting för nu har förkylningen släppt och det är HV helg! På bilderna ser ni två hårband stickade med förkortade varv. Det översta grönaktiga bandet är ett droops mönster stickad i Fabel. Det blev för litet då jag valde bort 10 varv i början och slutet. Gör inte det. Annars nöjd med det bandet, kul och lätt att sticka och användbart faktiskt.
Det andra bandet är Calorimetry från Knitty, inspirerad från Dödergök. Garnet ser ni på bilden. Den blev alldeles för stor, jag valde garn med stor omsorg för att passa stickfastheten i mönstret, gick ned ett halvt nr på stickorna för att jag alltid stickar löst men den blev stor, helt ok som en sort rejäl mössa men inte riktigt som på bilden till mönstret. Skall som sagt sticka om i Visjö.

HV helgen pågår, jag tog sovmorgon, sover numera som en bäbis, vaknar hela natten, går upp kl 5, somnar om vid 8. Så jag var halva dagen på Djurgården och stickade förkortade varv. En boll t ex! Men min hjärna fixar inte att lyssna och prat och sticka samtidigt just nu så min boll blev en sköldlus, snygg faktiskt.
Började även på en klassisk bäbiskofta(sic) sida till sida med förkortade varv i Visjö, kan man tänka. Skön och trevlig dag, tomt på Djurgården, det är verkligen mörka November i år. Hemma fick jag lutfisk av mannen som är en pärla av stora mått. Ingen förlossning i sikte. Men mår så bra nu när jag kan andas igen efter hemska förkylningen, fullföljer väl kanske detta ändå....har ju stickat så många bebismössor.....

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=ECDEZOIBnuQ

Olga