måndag 9 november 2009

Så snygg..o praktisk o god



Denna underbara antimjölkstockningsbröstvärmartröja bjuder MammaP på mönster till. Det är bara att sätta igång, FAST jag har ont i händerna, vet inte om det kommer att straffa sig att sticka på trots svullnad och värk, o troligen kommer ingen att kunna svara på det heller.....bitter? jag?

Förra gången jag fick barn hade vi en mycket besvärlig förlossning men jag skulle hem till vårat stora iskalla, dragiga hus på norra Gotland innan vi hann säga amning, så efter 8 tim på BB hem, och sedan -Jag vill till mamma!, båten till Stockholm och rusa runt och visa upp och hälsa på och 41 graders feber och stenhård mjölkstockning. Denna gång skall jag göra på annat vis är det tänkt, en underbar förlossning(sic) stanna på BB tills mjölk infunnit sig, "ligga i barnsäng" i två veckor - alltså inte gå ut utan ligga i sänger o soffan och äta och dricka julmust o lite Champagne, det är planen, hur verkligheten blir återstår att se.

Igår kväll kom mannen hem från Gotland och hade med sig en fin förpackning med fyra stycken ekfatslagrade julmust från Nygårda till sin hustru. Jag är julmust freek men brukar vänta strikt till julafton innan den första begås, men icke i år. Har upptäckt att det är knepigt att hitta glasflaskor i affären, bara plast senaste åren. Vet ej vad som är värst för miljön. Hur som helst var musten mycket god, inte så söt men julmustsmak. Nu går jag och hämtar en morgonmust! Idag ultraljud.

1 kommentar:

Anna Maria sa...

Å så vacker bröstvärmare. Julmusten ser inte heller dum ut.
Lycka till idag.