söndag 31 januari 2010

12-28 Februari

Då är det OS! Jag skall vara med för första gången i mitt lilla liv. En oansenlig gren, lite oglammig men svår, kräver uthållighet och karaktär, grenen är UFO, gör färdigt ett UFO, trist? Javisst, men passar en bäbismamma som jag, skall helt enkelt sticka klart min kalenderstickning, är på dag 14. Kanske, skall jag virka färdigt de senaste vantarna oxå, virkar vantar till mannen i ett garn som är behandlat för att stå emot olja! Men först o främst kalenderstickningen. Nu har jag läst någonstans att man måste ha ett ufo som legat minst en månad för att vara med, jag bortser från det och kör som jag tänkt och tränat, som ngn skrev -Är jag dopad nu? Eller är det bara gammaldags fusk? Jag har, om sanningen skall fram, inte haft tid att fördjupa mig i reglerna på Ravelry, har annat för händerna. Ja iallafall ser jag fram emot OS starten och har laddat med havregryn och Kruskakli.

Inga kommentarer: