onsdag 24 mars 2010

Haruni i bild







Kommer jag att använda den? Tveksamt. Fast varför inte, det började med en sjal o slutade med en burka.....gillar idén att gömma mig så här på vårkanten.

Mönster: Haruni - gratismönster på Ravelry av Emily Ross. Fullständigt glimrande mönster, allt stod där. Läs innantill o sticka. Som paint by number men stickning.
Garn: Duo Silke/merino, design club DK köpt hos Anntorps väv o garn i Gamla Stan. Underbart mjukt o stadigt o vackert garn, dyrt men drygt gjorde av med ca 150 gram. Det går åt lika mycket till spetsen (ytterkanten) som till själva kroppen på sjalen.

Stickor: no 4 Addi Lace. Bästa stickorna, härligt farligt spetsiga och guldigt snygga, dock inga hål i för säkerhetslinan som påpekades i kommentar tidigare, kanske skulle jag gjort fler livlinor om det funnits hål.

2 kommentarer:

Anna Maria sa...

Så vacker både du och sjalen förstås.
Mejla mej om förskolor vet ej om jag kan svara men

Unknown sa...

vårkanter brukar funka för mig ända tills det är dags för allt nippertipperi på stan, ja överallt... DÅ drar jag för gardin o gömmer mig inomhus!