onsdag 3 mars 2010

Lite vårdeppig


känner jag mig, kanske skall jag gå en kurs innan det blir för illa.
Om man får en infektion tar man en stötdos vitaminer eller om det är bakterier, får man på sjukhus en stötdos antibiotika, jag har fått en släng av depp och skall idag ta en stötdos shopping, jaja vet, men 3 garnnystan, 2 rundstickor och en bok skall jag köpa, som en stötdos. O så skall jag börja på den där kursen, Börja med att idag skriva upp 5 saker som jag uppskattar.
Fast det känns så trivialt...
löjligt liksom...
uppskattar - jag?
Jo jag uppskattar att solen skiner idag och att det är vitt utanför- vädret alltså.
Jag uppskattar att min nya dotter sover som en liten stock på nätterna, lite mat, lite tummesugande, hon sover fortfarande förresten, klockan är över 9...o söt är hon oxå och luktar gott, iallafall övre halvan av henne - min nya dotter alltså, fast de gamla oxå, både söner o döttrar är mycket bra och trevliga människor som jag ibland får glädjen av att hänga med - barnen alltså.
Å det finns frukost i köket, hembakat bröd och kaffe och apelsiner och ägg och fil o god mysli och äppelkaka och lammkött och en hel kyckling och igår åt jag goda laxkotletter och godgod kall sås - mat alltså. Men jag har ätit för mycket godis - vill äta mindre godis, max 7 bitar lösviktsgodis om dagen, men hu, det blir iallafall 49 bitar i veckan! En godisfridag i veckan from nu. (nu blir jag deppigare igen)
Resten av uppskattningarna får vänta, klockan är ju bara barnet...idag skall jag ta dottern i sjalen och åka till staden och SHOPPA lite garn. hehe

1 kommentar:

Unknown sa...

jag brukar tänka att det verkligen är synd ibland att jag inte kan,vill,gillar shopping för trots min motvilja förstår jag helt o fullt hur det kan lindra deppsymptom och tangera salighet o lyckokänslor när man kommer hem med kassarna... verkligen
annars är det ju det bedrägliga feta o söta som lindrar bäst... bu för just bedrägligheten i det...

o bebislukt... åååå, det kan frammama stora övervöldigande lyckorus ju men lika fort blir det vemodigt o skört, skört, skört...
härliga hemska hemska underbara skrämmande moderskänslor....