torsdag 4 mars 2010

Aviatrix






Snabbstickad, snygg o mjuk o varm. Ganska bra passform oxå, några trådar att fästa o någon knapp att sy i.
Jag vet att ni kanske har andra åsikter men jag tycker att jag har världens gulligaste bäbis, o hon är mycket garn och stickintresserad och provar gärna mössor. Hon är idag iklädd sin elgigantnattpajton. Garnet som jag köpte för att göra mössan ligger ostickat på bordet och skiner, kom på att Silke Alpacka från Drops som ooops låg under sängen i en liten säck skulle passa finfint, alltså stashgarn, hejaheja. Mönstret kommer från fina Ravelry och är gratis och så välgjort och lättbegripligt så att detta som sagt går på en kväll. Tack för det.
I nästa inlägg skall jag visa vad jag köpte och be om råd oxå. Nu lammgryta.

4 kommentarer:

Anna Maria sa...

Vacker bäbis, snygg mössa, snabbstickande morsa.

Unknown sa...

sötsötsötsöt

T sa...

gullig som en gullviva!

Kajsa sa...

Vilken sötnos hon har blivit!