tisdag 23 mars 2010

Vilken ljuvlig vinter


massor av papper har vi skrivit under

o den tar liksom inte slut heller! Det storsnöar utanför mitt fönster, igen. Träden är grönvita, igen. Detta är första året på länge som jag inte ständigt längtar norrut. Men, fortfarande, tittar efter lediga jobb i Arvidsjaur..ibland. Har faktiskt bestämt oss för att flytta så långt norrut vi kan om senast 6 år, det kan ju bli Solna om vi har otur men förhoppningsvis riktigt högt upp.


Nu är första etappen avtalsskrivande avklarad, handpenning inbetald, aktiebolag startat och champagnen drucken, drack två stora glas, bakis hela söndagen! Första juni tar vi över ägarskapet av en rörelse och det är massor att sätta sig in i o planera, roligt och ......ja...skumt..konstigt...aktiebolag...hm. Anarkosyndikalist...hm. Jaja, i dialektiken ligger dynamiken..eller..?

Igår somnade bäbis av sig själv och jag satt sent på kvällen för att avsluta min Haruni, är det bra? Nej! Vet jag det? Att det gärna blir fel på 543 avancerade maskor när jag är jättetrött? JA, det vet jag.Näst sista varvet och jag slarvstickade och trasslade till allt möjligt, men, det får vara fel i mina stickningar, det är liksom handstickat, om jag ville ha det perfekt skulle jag köpa, och jag är inte så förtjust i stickade grejer, jag gillar att sticka. Rätt o fel.

Blablabla, vaknade klockan 5 imorse och var arg på mig själv för att jag förstört sjalen, låg i sängen och gick igenom mönsterrapporterna i huvudet.... helt stört!

Denna tisdag skall ägnas och sjalen och åt utvecklingssamtal med sonen och hans skola, jag har lovat att inte blir så tokarg på honom som jag brukar (som han säger att jag blir, som jag inte alls har en känsla av,skall bli spännande att inte bli så arg som jag inte vet att jag blir).
Jag skall oxå leta rätt på sladden till kameran så att det kan komma in lite bilder i denna usla blogg. hejsvejs.

p.s på Gotland var det som vanligt, sol o värme, snödroppar o annat otyg i rabatterna d.s

1 kommentar:

Unknown sa...

att inte bli så arg som man vet att man inte blir är inte lätt