torsdag 13 maj 2010

NU kan jag sticka tröjor!

Efter otaliga sticktimmar, på kurser och på HV o i soffan o på alla tänkbara ställen hittade jag PetraOs perfekta lilla enkla mönster på barntröja, uppifrån o ned. NU kan jag, stickade två barntröjor på Åland, en vuxen, dock till smala lilla 22 åringen är på gång, och det är LÄTT och det är ROLIGT. HA. Å Rowan tröjan är färdig, mjuk o ullig och gullig som en angorakatt, jag avskyr katter, håriga lömska läskiga djur men tröjan ligger snällt på stolen och inte på tangentbordet ännu, vi får se om den får bli kvar här i huset. skön på kroppen ändå.
Tyvärr har jag slarvat bort kamerasladden så några bevis kan jag inte visa upp, men dom kommer, jag lovar, det är inte ljug Så tack PetraO! Å så har jag beställt TantKoftas häfte för att bli ännu bättre.
Nu har jag lärt mig att sticka strumpor uppifrån o ned på ett superduper enkelt sätt o tröjor utan sömmar o harunisjalen i ett huj. Knitting without tears börjar vara verklighet.
Igår var vi på öppna förskolan o Irma fick beröm för sin snygga tröja som mamman stickat o alla ville lära sig, och en mamma berättade om att det finns stickerskor som man kan beställa, liksom callstickerskor, som kommer hem när man är i nöd! eller om man skall ha typ möhippa eller tjejmiddag eller vad det kan heta det där som socialamänniskor pysslar med, då kan man ringa hem en stickerska som visar hur man gör. Bara så ni vet.........

Inga kommentarer: