onsdag 17 februari 2010

Karamellsockor.



Nu har det satt igång, nerifrånouppsockor med istickadhäl. Roligt. Men den söta lilla tröjan har jag köpt på loppis, 10 kr eller ibland 5 kr kostar stickat till barn. Idag ville vi inte gå ut, alls, för första gången sedan bäbis föddes. Men vi gjorde det illafall, åkte med bilen till Tyresö för att köpa en syrsa, helt surrealistiskt enl mannen, får folkmord att framstå som logiska.
Sockorna på bilden är ju som synes gjorda enl gamla modellen men nu.. när jag lärt mig, efter att ha tittat på novisen handarbetars blogg för info så blir det bara från tå strumpor tror jag. Mera bilder imorgon.
När man inte stickat på ett tag blir det verkligen uppenbart hur manisk man kan bli när man kommer igång, stickar gående med bäbis på armen....knäppt knäppt när man kan köpa sig något för en 5a i affärn, men vi vet alla...

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Här var det också sockor ser jag! Ja, jag är väldigt glad för att ha fått det erbjudande, hoppas att det blir lika bra, som jag tror.