söndag 7 mars 2010

Haruni



Bilden har jag lånat från Ravelry och Emily Ross som gjort mönstret

Stickar på en harunisjal, går en promenad, matar fåglarna, matar bäbis, umgås med första dottern, promenad med en vän, choklad o vispgrädde, shoppar garn, går på fik, pratar, pratar, städar (jag bor i en dammfabrik) sover som en liten bäbis, äter godis, längtar efter mannen, lyssnar på min bäbis som babblar o babblar och skäller på solstrålarna och dammet.
Garnmönstret är fantastiskt, roligt, lättläst och vackert. Bilder kommer.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej.
Jag är beteendevetare och har just slutat jobba som ledarskapskonsult. Har tagit en längre kompledighet och börjat sticka och brodera.
Nu följer jag med glädje och intresse din vackra och fina blogg.Men måste fråga: hur kan du skriva att mönstret till Harunisjalen är lättläst? Är du stjärna på engelska sticktermer eller finns mönstret översatt till svenska. Jag vill jättegärna sticka sjalen, men avskräcks av sticktermerna.

Fortsätt ofta att skriva din inspirerande blogg.

ADRI sa...

QUE BELLEZA!!!! FELICITACIONES!!!!